Now Reading
Το ξερες; Η αναπνοή από τη μύτη είναι πιο υγιεινή από το να αναπνέεις από το στόμα

Το ξερες; Η αναπνοή από τη μύτη είναι πιο υγιεινή από το να αναπνέεις από το στόμα

Avatar photo
αναπνοη από τη μυτη

Υπάρχουν διάφοροι λόγοι για τους οποίους η ρινική αναπνοή είναι τόσο ευεργετική.

Αλήθεια, εσύ γνωρίζεις πώς πρέπει ν’ αναπνέεις σωστά; Οι περισσότερες από εμάς νομίζοντας πως η συνδυαστική αναπνοή -και κυρίως από το στόμα- είναι ο καλύτερος τρόπος αποφόρτισης, ξεχνάμε όλα όσα λένε οι ειδικοί για την υγιεινή αναπνοή. Το αποτέλεσμα είναι όχι μόνο να μην νιώθουμε καμία διαφορά στην ένταση της στιγμής αλλά να γεμίζουμε τους πνεύμονές μας με αέρα που στην ουσία δεν χρειάζεται.

Η αναπνοή είναι ένα από εκείνα τα πράγματα που απλώς εμπιστευόμαστε το σώμα μας να τα κάνει αυτόματα σωστά, πιθανώς επειδή είναι μια αυτόνομη λειτουργία. Ωστόσο, όπως οι περισσότεροι από εμάς γνωρίζουμε, ο έλεγχος της αναπνοής μας μπορεί να έχει πολλά οφέλη. Αναρωτήθηκες ποτέ γιατί οι περισσότερες ασκήσεις αναπνοής (αν έχεις κάνει yoga το γνωρίζεις πολύ καλά) γίνονται  από τη μύτη; 

αναπνοη από τη μύτη

Η αναπνοή από τη μύτη μας είναι γενικά πιο υγιεινή από την αναπνοή από το στόμα 

Υπάρχουν διάφοροι λόγοι για τους οποίους η ρινική αναπνοή είναι τόσο ευεργετική:

– Φιλτράρει τον αέρα: Οι μικροσκοπικές τρίχες στο εσωτερικό της μύτης λειτουργούν σαν σύστημα καθαρισμού του αέρα, βοηθώντας στο φιλτράρισμα υπολειμμάτων όπως αλλεργιογόνα και ρύπους.

– Υγραίνει τον αέρα: Η μύτη βοηθά στην υγρασία και τη θέρμανση του αέρα, κάτι που βοηθά το λαιμό και τους πνεύμονες να λειτουργούν με το βέλτιστο αποτέλεσμα.

– Αυξάνει την απορρόφηση και την κυκλοφορία του οξυγόνου: Παράγει μονοξείδιο του αζώτου, το οποίο βοηθά τους πνεύμονες να απορροφούν καλύτερα το οξυγόνο και να το μεταφέρουν μέσω του σώματος.

– Βελτιώνει την ικανότητα των πνευμόνων: Προσθέτοντας λίγη αντίσταση, η αναπνοή από τη μύτη βοηθά τους πνεύμονες να διατηρήσουν την ελαστικότητά τους και να προσλάβουν περισσότερο οξυγόνο.

– Βοηθά στη μείωση του άγχους: Ενεργοποιεί το παρασυμπαθητικό νευρικό σύστημα για να ηρεμήσει το σώμα και βοηθά στην απόκριση του στρες.

αναπνοη από τη μυτη

Το να αναπνέουμε από το στόμα μας τις περισσότερες φορές και ενώ κοιμόμαστε μπορεί να έχει κάποιες αρνητικές επιπτώσεις όπως ξηροστομία, κακή αναπνοή, ακόμη και αίσθημα κόπωσης κατά τη διάρκεια της ημέρας. Αυτός είναι μέρος του γιατί μπορεί να είναι ωφέλιμο να εκπαιδεύσουμε τον εαυτό μας να αναπνέει από τη μύτη μας. 

Πώς θα το κάνεις

Εδώ είναι μερικές από τις αγαπημένες μας ασκήσεις αναπνοής:

-Για να ηρεμήσεις γρήγορα, αυτή η απλή άσκηση αναπνοής θα διώξει το άγχος.

-Για να ηρεμήσεις μετά από κρίση πανικού.

-Για να ηρεμήσεις και να κοιμηθείς γρήγορα.

Διάβασε επίσης:

3 υγιείς για τον εγκέφαλο συνήθειες που πρέπει να κάνεις με το που ξυπνάς το πρωί

Σε ποιαδήποτε ηλικία και σε οποιοδήποτε στάδιο της ζωής μας μπορούμε να βελτιώσουμε την υγεία του εγκεφάλου μας, γιατί όπως λένε και οι γιατροί ποτέ δεν είναι αργά για να ξυπνήσεις τον καλύτερο εαυτό σου. Αυτή η μεταμόρφωση δεν θα συμβεί από τη μια μέρα στην άλλη, αλλά σίγουρα μπορούμε να φτάσουμε εκεί με καθημερινές, σκόπιμες πρακτικές. Η νευροεπιστήμονας και συγγραφέας του The Source, Tara Swart, M.D., Ph.D., σίγουρα συμφωνεί. Όπως εξηγεί στο Μindbodygreen podcast, οι μικρές συνήθειες μπορούν να αλλάξουν τη χημεία του εγκεφάλου μας και αυτό μπορεί να ξεκινήσει από το πρώτο πράγματα που θα κάνουμε το πρωί, μόλις ξυπνήσουμε.

το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνεις όταν ξυπνάςΘέλεις να βρεις τρόπους  για να τροφοδοτήσεις τον εγκέφαλό σου κάθε πρωί ώστε να γίνεις ένας υγιής και πιο χαρούμενος άνθρωπος; Η Tara Swart μας δίνει 3 μυστικά με σίγουρη επιτυχία.

1. Το μυστικό είναι η ευγνωμοσύνη

«Όταν ξυπνάω, το πρώτο πράγμα που κάνω, στο μυαλό μου με τα μάτια μου ακόμα κλειστά, είναι να σκέφτομαι: “Λατρεύω τη μεταξωτή μαξιλαροθήκη μου. Λατρεύω το μαξιλάρι μου στο πλάι. Λατρεύω το στρώμα μου. Λατρεύω το μεταξωτό μου πάπλωμα. Λατρεύω όλα τα κατοικίδιά μου», εξηγεί η Swart. Ουσιαστικά, αυτό που μας λέει είναι να ξεκινάμε  τη μέρα μας με ευγνωμοσύνη σε όλα όσα έχουμε αποκτήσει, σε όλα μας γεμίζουν χαρά και πληρότητα, ακόμη και τα πιο απλά. Υπενθύμισε στον εαυτό σου πόσο αγαπάς μικρές ή και μεγαλύτερες πτυχές της ζωής σου. Θα μπορούσες επίσης να γράψεις μια λίστα με αυτά για τα οποία είσαι ευγνώμων (ανάλογα με το πόση ενέργεια έχεις τις πρώτες πρωινές ώρες της ημέρας).

Διάβασε τη συνέχεια του άρθρου ΕΔΩ

 ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
φίλες σε γέφυρα
 ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ






Dnews

News4Health

pelop.gr

theissue.gr

Copyright © 2022 TheIssue.gr  •  All Rights Reserved.

Designed & Developed by 1bit.gr

News4Health

Dnews    News4Health    pelop.grtheissue.gr   

Copyright © 2022 TheIssue.gr  •  All Rights Reserved.

Designed & Developed by 1bit.gr

Scroll To Top