Now Reading
Αυτοί είναι οι λόγοι που ίσως δυσκολεύεσαι να χάσεις βάρος

Αυτοί είναι οι λόγοι που ίσως δυσκολεύεσαι να χάσεις βάρος

Avatar photo

Η απώλεια βάρους είναι περίπλοκη και δύσκολη. Είναι ακόμα πιο δύσκολη όταν πέφτεις θύμα αυτών των κοινών προβλημάτων. Εδώ είναι μερικοί λόγοι για τους οποίους συχνά δεν λειτουργεί.

Σε αντίθεση με ό,τι θέλουν να σε κάνουν να πιστέψεις οι influencers των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, η συντριπτική πλειοψηφία των ανθρώπων που χάνουν βάρος δεν το διατηρούν για περισσότερο από ένα χρόνο. Για τους περισσότερους ανθρώπους, το βάρος τελικά επανέρχεται σε ένα φαινόμενο γνωστό ως «κυκλικό βάρος». Και όχι, αυτό δεν έχει καμία σχέση με τις παρασπονδίες που μπορεί να κάνεις.  

 

Το βάρος μας δεν καθορίζει την υγεία μας, οπότε αν θεωρείς την απώλεια βάρους απογοητευτικό και άκαρπο κατόρθωμα, έχεις την άδειά μας να την εγκαταλείψεις και να επικεντρωθείς σε άλλες πτυχές της ευεξίας σου.  Αλλά αν έχεις δεσμευτεί και έχεις ως στόχο την απώλεια βάρους, υπάρχουν ορισμένες παγίδες που μπορείς να αποφύγεις για να βελτιώσεις τις πιθανότητες επιτυχίας σου. Ακολουθούν όλα όσα δεν πρέπει να κάνεις.  

Βραχυπρόθεσμος τρόπος σκέψης   

Όλα σε αυτή τη λίστα είναι κάπως σκληρή αλήθεια, αλλά αυτή είναι συχνά η πιο δύσκολη να την αποδεχτείς και να την αλλάξεις. Αν προσεγγίζεις την απώλεια βάρους με μια βραχυπρόθεσμη στάση, μπορεί να μην τα καταφέρεις.  

 

Χωρίς μια μακροπρόθεσμη προσέγγιση της απώλειας βάρους, μπορεί να χάσεις 10 ή περισσότερα κιλά σε δύο εβδομάδες και στη συνέχεια να υποφέρεις από τον κίνδυνο ότι θα τα ξαναπάρεις γρήγορα πίσω,  όταν ανακαλύψεις ότι αυτό το πρόγραμμα που ακολουθούσες  δεν λειτουργούσε για σένα. Αυτό είναι πάρα πολύ συνηθισμένο όταν οι άνθρωποι ξεκινούν αυστηρές δίαιτες όπως η κετό ή η παλεό, ή δίαιτες της μόδας που υπόσχονται γρήγορη απώλεια βάρους. Στην πραγματικότητα, για τους περισσότερους ανθρώπους, μια ισορροπημένη διατροφή που περιλαμβάνει όλες τις ομάδες τροφίμων και ακόμη και κάποιες λιχουδιές λειτουργεί καλύτερα μακροπρόθεσμα.  

Μέρος μιας επιτυχημένης, βιώσιμης απώλειας βάρους – δηλαδή να χάσεις το βάρος και να το διατηρήσετε για πάντα – είναι η κατανόηση ότι οι δίαιτες της μόδας, η υπερβολική άσκηση και οι «αποτοξίνωση» συνήθως δεν λειτουργούν. Διαρκούν μόνο όσο διαρκεί η δύναμη της θέλησής μας.  Δεν υπάρχουν γρήγορες λύσεις, θαυματουργές θεραπείες ή μαγικά χάπια όσον αφορά την απώλεια βάρους, παρά τα όσα μπορεί να μας κάνει να πιστεύουμε η βιομηχανία ευεξίας: Η απώλεια βάρους απαιτεί αφοσίωση σε ένα σχέδιο που υποστηρίζει μακροχρόνιες υγιεινές συνήθειες.  

Η γενική σύσταση για την απώλεια βάρους είναι από ένα έως δύο κιλά την εβδομάδα, αν και η αρχική απώλεια βάρους μπορεί να ξεπεράσει αυτό το ποσοστό για άτομα που είναι πολύ υπέρβαρα και στη συνέχεια να επιβραδυνθεί στο προτεινόμενο ένα έως δύο κιλά την εβδομάδα. Μελέτες έχουν δείξει ότι αυτός είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για να χάσετε βάρος χωρίς να χάσετε πολύ νερό ή άπαχο ιστό – και να αποφύγετε την ανάκαμψη.  

Η υπέρβαση της νοοτροπίας «όλα ή τίποτα» προάγει τη μακροπρόθεσμη απώλεια βάρους 

Πολλοί άνθρωποι που αγωνίζονται με μια βραχυπρόθεσμη στάση αγωνίζονται επίσης με μια νοοτροπία «όλα ή τίποτα». Μια νοοτροπία «όλα ή τίποτα» μπορεί να σας κρατήσει σε έναν αέναο κύκλο απώλειας-κέρδους-χάρης, για να μην αναφέρω τη ντροπή και τις ενοχές γύρω από το φαγητό. Αυτή η αντίληψη ισχύει και για τη γυμναστική: Αν έχεις πιο αποτελεσματικές προπονήσεις για να έρθεις σε φόρμα στο λιγότερο χρόνο, αλλά δεν αισθάνεσαι πιο fit ή πιο δυνατή, ίσως κάνεις πάρα πολλά. Η μείωση του τόνου θα μπορούσε – παραδόξως – να είναι η απάντηση για τη βελτίωση της φυσικής σας κατάστασης μακροπρόθεσμα.  

Ένα φτωχό σύστημα υποστήριξης 

Οι υποστηρικτικοί φίλοι, τα μέλη της οικογένειας και οι σημαντικοί άλλοι είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχή απώλεια βάρους. Αν μας ζητούσαν να αναφέρουμε τον πιο συνηθισμένο λόγο για τη μη τήρηση μιας υγιεινής διατροφής, θα ήταν οι άνθρωποι που έχουμε στη ζωή μας.   

Αυτό είναι σωστό. Όσο ανόητο κι αν ακούγεται, οι άνθρωποι πραγματικά σχολιάζονται κοροϊδευτικά πολλές φόρες από τους γύρω τους επειδή τρώνε υγιεινά, ειδικά σε περιοχές όπου το φαγητό αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της κουλτούρας.  

Δεν είναι διασκεδαστικό να σε γελοιοποιούν ή να σε χλευάζουν, ειδικά για πράγματα που σε ενδιαφέρουν όπως η υγεία σου, οπότε μπορεί να είναι πολύ εύκολο να πέσεις στην παγίδα να τρώτε – και να πίνεις – για χάρη της κοινωνικής σου ζωής. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ένα σταθερό σύστημα υποστήριξης είναι το κλειδί για τη μακροπρόθεσμη απώλεια βάρους. Χωρίς αυτό, το ταξίδι μπορεί να μοιάζει μοναχικό και εκφοβιστικό.  

 

Αν αισθάνεσαι ότι δεν έχεις σύστημα υποστήριξης, δοκίμασε να κάνεις ανοιχτές συζητήσεις με τους φίλους, την οικογένεια και τον σύντροφό σου σχετικά με αυτό. Μπορείς να τους ξεκαθαρίσεις ότι δεν χρειάζεται να αλλάξουν τις διατροφικές τους συνήθειες αν δεν το θέλουν, αλλά ότι η υγεία σου σημαίνει πολλά για σένα και ότι θα το εκτιμούσες αν δεν κοροϊδεύουν ή υποτιμούν τη σκληρή σου δουλειά. 

Αν το σύστημα υποστήριξης  δεν λειτουργεί, απευθύνσου σε διαδικτυακές κοινότητες που προωθούν την υγεία και τη θετικότητα του σώματος. Αυτές οι κοινότητες δίνουν έμφαση στην υγεία χωρίς να δίνουν έμφαση στο βάρος, κάτι που είναι χρήσιμο, επειδή όταν εστιάζεις στα αποτελέσματα της υγείας, θα φτάσετε εύκολα στο ευτυχισμένο σας βάρος.  Η άσκηση είναι σημαντική για έναν συνολικά υγιεινό τρόπο ζωής, αλλά είναι δύσκολο να χάσεις βάρος μόνο από την άσκηση. 

Νομίζοντας ότι η άσκηση τα κατακτά όλα 

Αν δεν είσαι καθόλου συντονισμένη με τη βιομηχανία της ευεξίας, δεν θα γνωρίζεις αυτό το ρητό: «Οι κοιλιακοί γίνονται στην κουζίνα, όχι στο γυμναστήριο». Ακόμη και αν οι στόχοι σου δεν περιλαμβάνουν ένα γυμνασμένο στομάχι, το ρητό εξακολουθεί να είναι σχετικό.   

Η άσκηση θα πρέπει σίγουρα να αποτελεί μέρος της συνολικής μας προσέγγισης για την απώλεια βάρους, επειδή αποδεδειγμένα βοηθά στην απώλεια –για να μην αναφέρουμε τον μακρύ κατάλογο των άλλων πλεονεκτημάτων της για την υγεία-, αλλά είναι δύσκολο να χάσεις βάρος μόνο με την άσκηση. Πολλοί άνθρωποι υπερεκτιμούν τον αριθμό των θερμίδων που μπορούν να κάψουν από τις προπονήσεις τους, είναι πιθανότατα πολύ λιγότερες από ό,τι νομίζεις.  Ο ακριβής αριθμός θερμίδων που καίς κατά τη διάρκεια της άσκησης εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, όπως το τρέχον βάρος σου, η ένταση της δραστηριότητας, η διάρκεια της προπόνησης, η ηλικία σας και η σύσταση του σώματός σας. 

Επιπλέον, η εστίαση μόνο στην άσκηση μπορεί να οδηγήσει σε έναν καταστροφικό κύκλο επιπλέον άσκησης για να κάψετε τις θερμίδες που νιώθετε ότι δεν έπρεπε να φάτε. Ή μπορεί να καταλήξεις να αισθάνεσαι ότι πρέπει να «κερδίζεις» τις θερμίδες  μέσω της άσκησης. Είτε έτσι είτε αλλιώς, η υιοθέτηση αυτής της προσέγγισης μπορεί να οδηγήσει σε μια τεταμένη σχέση με το φαγητό και την άσκηση, καθώς και σε στασιμότητα στην απώλεια βάρους.  

 

Υπάρχουν εξαιρέσεις σε όλους τους κανόνες. Μερικοί άνθρωποι, όπως εκείνοι που έχουν περάσει χρόνια για να αποκτήσουν μυϊκή μάζα, μπορούν να τρώνε πολλά τρόφιμα με υψηλή θερμιδική πυκνότητα και να μην παίρνουν βάρος αλλά ακόμη και αν μπορείς να τρως ό,τι θέλεις και να χάνεις ή να διατηρείς το βάρος σου, αυτό δεν σημαίνει ότι είναι υγιεινό για σένα.  

Μια διατροφή πλούσια σε φρούτα, λαχανικά, υγιεινά λίπη, άπαχες πρωτεΐνες και μερικά δημητριακά ολικής αλέσεως θα σε εξυπηρετήσει καλύτερα όσον αφορά τη βιώσιμη απώλεια βάρους και την υγεία. Σε συνδυασμό με μια συνεπή ρουτίνα άσκησης, θα βιώσετε βιώσιμη απώλεια βάρους και διατήρηση του βάρους σας μόλις φτάσετε στο βάρος-στόχο σας. 

Ύπνος, άγχος και εργασία 

Η απώλεια βάρους θα είναι πολύ πιο δύσκολη αν είσαι χρόνια αγχωμένη, στερημένη ύπνου ή κάνοντας υπερ-εργασία. Αυτό το σενάριο μπορεί να σου ακούγεται οικείο:  Ξυπνάς με κίνητρα και είσαι έτοιμοι να εκμεταλλευτείς την ημέρα. Έχεις σχέδια για ένα διαλειμματικό τρέξιμο μετά τη δουλειά και το υγιεινό, προετοιμασμένο δείπνο σου σε περιμένει στο ψυγείο. Λίγες ώρες μετά την έναρξη της ημέρας, η έλλειψη ύπνου σε προλαβαίνει. Πιάνεις τον απογευματινό καφέ.  

Μέχρι να τελειώσει η δουλειά, είστε πολύ εξαντλημένη για να πας για τρέξιμο. Αποφασίζεις να το παραλείψεις. Είσαι κουρασμένη και ίσως λίγο αγχωμένη ή κακοδιάθετη, οπότε παραλείπεις το υγιεινό δείπνο και προτιμάς κάτι πιο λιπαρό και ανθυγιεινό. 

Αυτό είναι εντάξει αν συμβαίνει περιστασιακά, αλλά η απώλεια βάρους θα σου φαίνεται αδύνατη αν αυτό συμβαίνει συνέχεια. Η αλήθεια είναι ότι η διατροφή και η άσκηση είναι μόνο δύο στοιχεία μιας υγιεινής ζωής που μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια βάρους. Αν και είναι σημαντικά, η υπερβολική εστίαση στη διατροφή και την άσκηση μπορεί να σε κάνει να παραβλέψεις άλλους παράγοντες που είναι εξίσου σημαντικοί: τον ύπνο και τη διαχείριση του άγχους.  

 ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
 ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
προσευχή στον ήλιο





Dnews

News4Health

pelop.gr

theissue.gr

Copyright © 2022 TheIssue.gr  •  All Rights Reserved.

Designed & Developed by 1bit.gr

News4Health

Dnews    News4Health    pelop.grtheissue.gr   

Copyright © 2022 TheIssue.gr  •  All Rights Reserved.

Designed & Developed by 1bit.gr

Scroll To Top