Now Reading
Τα 7 κρυφά σημάδια που δείχνουν ότι είσαι αφυδατωμένη

Τα 7 κρυφά σημάδια που δείχνουν ότι είσαι αφυδατωμένη

Avatar photo

Υπάρχουν κάποια σημάδια που δεν έχουν καμία σχέση με τη δίψα, αλλά μαρτυρούν ότι είμαστε αφυδατωμένη και χρειαζόμαστε άμεσα μια γερή δόση H2O. Αυτά τα κρυφά ψυχικά και σωματικά σημάδια αφυδάτωσης μας ζητούν σιωπηλά να πίνουμε περισσότερο νερό.

Η διατήρηση της ενυδάτωσης είναι ζωτικής σημασίας για να αισθάνεσαι καλά και να λειτουργείς με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Δεδομένου ότι το σώμα αποτελείται κατά μέσο όρο 60-75% από νερό, αν και η ποσότητα αυτή διαφέρει από άτομο σε άτομο. Το σώμα απαιτεί H20 για να λειτουργήσει σε πολλά επίπεδα και σίγουρα όλα τα υπέροχα πράγματα που κάνει το νερό για εμάς και τον οργανισμό μας, αλλά μερικές από τις κύριες εργασίες του περιλαμβάνουν την απομάκρυνση των αποβλήτων και των τοξινών, τη ρύθμιση της θερμοκρασίας του σώματος, τη λίπανση των αρθρώσεων και τη βελτίωση της υγείας των κυττάρων, των ιστών και των οργάνων. Ανάμεσα στα βασικά του καθήκοντα περιλαμβάνονται και η βοήθεια στην παραγωγή σάλιου, τη σωστή πέψη και την παροχή οξυγόνου σε όλο το σώμα σας. 

Πρέπει να πίνεις ένα ποτήρι νερό όταν ξυπνάς το πρωί, σύμφωνα με τους γιατρούς. Διότι κατά τη διάρκεια της ημέρας, χρησιμοποιούμε και χάνουμε φυσικά νερό – ιδρώνουμε, πηγαίνουμε στο μπάνιο, εκπνέουμε – και δεν μπορούμε στην πραγματικότητα να παράγουμε περισσότερο από μόνοι μας. Ως εκ τούτου, βασιζόμαστε σε εξωτερικές πηγές για να το αναπληρώνουμε σωστά. Όταν χάνεις περισσότερο νερό από ό,τι προσλαμβάνεις, θεωρείσαι αφυδατωμένη. Αλλά πιθανότατα δεν παρακολουθείς αν έχεις αφυδατωθεί κρατώντας σημειώσεις για την πρόσληψη και την παραγωγή νερού, μάλλον περιμένεις να πιείς νερό, μέχρι να νιώσεις ότι δίψας. Αλλά εδώ είναι το θέμα: «Αν διψάς, είσαι ήδη ελαφρώς αφυδατωμένη».  

 

Αν και η δίψα είναι το πιο κοινό σήμα αφυδάτωσης -και πρέπει οπωσδήποτε να το ακούς-, υπάρχουν αρκετοί άλλοι, λιγότερο προφανείς τρόποι για να καταλάβεις αν έχεις έλλειψη νερού, συμπεριλαμβανομένων ορισμένων νοητικών και συναισθηματικών δεικτών που μπορεί να σε εκπλήξουν. 

  1. Η άσχημη αναπνοή

Η κακή αναπνοή έχει πολλές αιτίες, συμπεριλαμβανομένης της αφυδάτωσης. Επειδή το σάλιο έχει αντιβακτηριακές ιδιότητες και η δημιουργία του σάλιου απαιτεί νερό, όταν είσαι αφυδατωμένη, η παραγωγή σάλιου μειώνεται, επειδή το σώμα πρέπει να κάνει κάποια ταξινόμηση ενυδάτωσης και να εκτρέψει τα υγρά σε θέσεις υψηλότερης προτεραιότητας. Η ικανότητα καταπολέμησης των μικροβίων που προκαλούν οσμές στο στόμα σας μπορεί να μην είναι αποτελεσματική όταν είσαι αφυδατωμένοι, προκαλώντας κακή αναπνοή.  

  1. Αίσθημα πείνας

Πρώτα απ’ όλα είναι πολύ πιθανό να πεινάς όντως, οπότε, κάλο θα ήταν φας κάτι. Αλλά υπάρχουν φορές που αισθάνεσαι πεινασμένη ή παρατηρείς ότι έχεις λιγούρες συχνά κυρίως για αλμυρά τρόφιμα, αυτό συμβαίνει επειδή διψάς πραγματικά πολύ. Είναι σημαντικό να δίνεις μεγάλη προσοχή στο σώμα σου και να μάθεις τη διαφορά – όχι επειδή δεν πρέπει να τρως, αλλά επειδή το σώμα σου προσπαθεί να σου πει ότι χρειάζεται νερό.  

Την επόμενη φορά που θα νιώθεις πεινασμένη, αλλά δεν είσαι σίγουρη γιατί -ίσως μόλις έφαγες ή δεν νιώθεις συνήθως πεινασμένη εκείνη την ώρα- ρωτήστε τον εαυτό σου «Μήπως είμαι αφυδατωμένη;»,  πιες ένα ποτήρι νερό και περίμενε περίπου 15 λεπτά. Τις περισσότερες φορές, οι άνθρωποι διψάμε και χωρίς να υπάρχει πραγματική ανάγκη να φαγητό.   

  1. Αισθάνεσαι το κεφάλι σου να χτυπάει δυνατά

Δεν υπάρχει συγκεκριμένη εξήγηση για το γιατί οι πονοκέφαλοι εμφανίζονται με την αφυδάτωση, αλλά οι ειδικοί έχουν μερικές σκέψεις επάνω στο θέμα, η μια θεωρία περιλαμβάνει τους υποδοχείς πόνου στον εγκέφαλο που συνδέονται με τις μήνιγγες (στρώματα μεμβράνης που προστατεύουν τον εγκέφαλο και τον νωτιαίο μυελό σας).  Η αφυδάτωση μπορεί να προκαλέσει μετατόπιση υγρού από τον εγκέφαλο, ασκώντας πίεση στις μήνιγγες και διεγείροντας έτσι τους υποδοχείς πόνου. Γεγονός που σημαίνει ότι αυτός ο πονοκέφαλος είναι μια πιθανή ένδειξη ότι έχεις πολύ ώρα να πιείς νερό.  

  1. Έλλειψη συγκέντρωσης

Εάν έχεις πρόβλημα με την συγκέντρωση, ίσως θα ήταν καλό να πιείς λίγο νερό. Η αφυδάτωση μπορεί να οδηγήσει σε έλλειψη ικανότητας εστίασης, προκαλώντας βραχυπρόθεσμες προκλήσεις στην εκτέλεση εργασιών που σχετίζονται με κινητικές και οπτικές δεξιότητες. Ακόμη και η ήπια αφυδάτωση μπορεί να προκαλέσει γνωστικά προβλήματα, γι’ αυτό και συνιστάται να βάζεις υπενθυμίσεις  κατά τη διάρκεια της ημέρας για να θυμάσαι να πίνεις νερό.  

  1. Έχεις δυσκοιλιότητα

Η δυσκοιλιότητα είναι ό,τι χειρότερο, και ορίζεται ως το να έχεις λιγότερες από τρεις κινήσεις του εντέρου την εβδομάδα, περίπου 16 στους 100 ενήλικες έχουν συμπτώματα δυσκοιλιότητας. Ένας από τους υπαίτιους της δυσκοιλιότητας μπορεί να είναι η αφυδάτωση. Το νερό βοηθάει την πέψη και τελικά είναι ένα από τα πιο χρήσιμα κλειδιά για να διατηρήσεις τα πράγματα σε κίνηση και κανονικότητα. 

  1. Είσαι γκρινιάρα

Ενώ η έλλειψη ύπνου ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό για την αρνητική διάθεση -και όλοι ξέρουμε ότι το να νιώθουμε πεινασμένες είναι σίγουρα ένα πράγμα-, η αφυδάτωση μπορεί επίσης να παίξει ρόλο στην καταστροφή της ψυχικής σας κατάστασης. Νιώθεις δύστροπη, ανυπόμονη ή ενοχλημένη; Η αφυδάτωση μπορεί να προκαλέσει νευρολογικές επιδράσεις που οδηγούν σε ευερεθιστότητα. Για αυτό  την επόμενη φορά που θα ξεσπάσεις σε κάποιον από τους αγαπημένους σου, στον σύντροφό σου ή στα παιδιά σου, μπορεί να έχει να κάνει λιγότερο με τη συμπεριφορά τους και περισσότερο με την ανάγκη σου για νερό. 

  1. Αισθάνεσαι το δέρμα σου να τραβάει και να είναι λιγότερο ελαστικό

Ενώ το ξηρό δέρμα δεν είναι απαραίτητα ένα άμεσο σημάδι των επιπέδων ενυδάτωσής μας, η ελαστικότητα του δέρματος είναι. Έχεις ποτέ τσιμπήσει το χέρι σου για να δεις αν επανέρχεται γρήγορα στη θέση του; Αν δεν το κάνει, είναι η απόδειξη ότι – και αυτός είναι ένας αρκετά αποτελεσματικός τρόπος για να καταλάβεις αν -είσαι αφυδατωμένη. Για να κάνεις τη δοκιμή, χρησιμοποίησε δύο δάχτυλα για να τσιμπήσεις το δέρμα σου στο πάνω μέρος του χεριού , στο κάτω μέρος του βραχίονα ή στην κοιλιά. Αν είσαι ενυδατωμένη, θα πρέπει να τεντώνεται και να απελευθερώνεται και να ξαναμπαίνει αμέσως στη θέση του. Αντίθετα όταν είσαι αφυδατωμένη, το δέρμα σου χάνει μέρος της ελαστικότητας που χρειάζεται για να επανέλθει αμέσως. 

 

Πόσο νερό πρέπει να πίνεις 

Η σύντομη απάντηση: Εξαρτάται. 

Η αναλυτική απάντηση; Έρευνες έχει διαπιστώσει ότι «δεν υπάρχει ενιαία ημερήσια απαίτηση νερού για ένα συγκεκριμένο άτομο». Δεν είναι εύκολο να πούμε ακριβώς πόση ποσότητα χρειαζόμαστε, επειδή εξαρτάται πραγματικά από μια σειρά παραγόντων, όπως το μέγεθος και η σύνθεση του σώματος, τα επίπεδα σωματικής δραστηριότητας, το κλίμα και η διατροφή. 

Για παράδειγμα εάν περνάς χρόνο σε ζεστό καιρό ή κάνεις κάποια επίπονη άσκηση, θα πρέπει να αντικαταστήσεις τα υγρά που χάνονται από την εφίδρωση πίνοντας ακόμη περισσότερο και μην ξεχνάς να αντικαταστήσεις και τους χαμένους ηλεκτρολύτες. 

Ορισμένοι ειδικοί προτείνουν να πίνουμε περίπου το μισό βάρος του σώματός μας σε λίτρα. Σίγουρα θα έχεις ακούσει τον κανόνα που θέλει να πίνεις περίπου οκτώ ποτήρια νερού την ημέρα. Αλλά δεν υπάρχουν επιστημονικά στοιχεία που να οδηγούν στο συμπέρασμα ότι αυτές οι συστάσεις αποτελούν τον τυπικό, απόλυτο κανόνα για κάθε άτομο.  

Αντί να αγωνιάς για τα λίτρα ή τα ποτήρια, στόχευσε στο να πίνεις νερό τακτικά κατά τη διάρκεια της ημέρας και να ακούς προσεκτικά τα φυσικά σήματα που σου στέλνει το σώμα σου. Επίσης να θυμάσαι ότι πολλές τροφές όπως τα φρέσκα φρούτα, τα λαχανικά και ποτά εκτός από το νερό τσάι, γάλα, smoothies, συμβάλλουν επίσης στην κατάσταση της συνολικής ενυδάτωσής μας. 

 ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
 ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ





Dnews

News4Health

pelop.gr

theissue.gr

Copyright © 2022 TheIssue.gr  •  All Rights Reserved.

Designed & Developed by 1bit.gr

News4Health

Dnews    News4Health    pelop.gr    theissue.gr   

Copyright © 2022 TheIssue.gr  •  All Rights Reserved.

Designed & Developed by 1bit.gr

Scroll To Top