Now Reading
Τα σημάδια ότι τελειώνει η προεμμηνόπαυση και μπαίνεις στην εμμηνόπαυση

Τα σημάδια ότι τελειώνει η προεμμηνόπαυση και μπαίνεις στην εμμηνόπαυση

Avatar photo

Όταν μπαίνουμε στην εμμηνόπαυση θα προκύψουν αλλαγές και στο σώμα μας, ας προετοιμαστούμε.

Η μόνη «σταθερά» στην υγεία των γυναικών είναι η αλλαγή. Τις αλλαγές στο σώμα μας και τις εξελίξεις, τις διαπιστώνουμε από τα πρώτα χρόνια της εφηβείας μας, τις πιθανές εγκυμοσύνες και την εμμηνόπαυση. Γνωρίζουμε επίσης πως η περιεμμηνόπαυση – το μεταβατικό στάδιο μεταξύ εμμήνου ρύσεως και εμμηνόπαυσης – συνοδεύεται από τα δικά της συμπτώματα και σημάδια.

Ακριβώς όπως κάθε βιολογική διαδικασία, το στάδιο της περιεμμηνόπαυσης μπορεί να παρουσιάζεται διαφορετικά σε κάθε γυναίκα, αλλά συνήθως υπάρχουν κάποια σημάδια που μαρτυρούν ότι η περιεμμηνόπαυση τελειώνει και η εμμηνόπαυση πρόκειται να ξεκινήσει.

Τι είναι η περιεμμηνόπαυση;

Η περιεμμηνόπαυση ορίζεται ως η περίοδος κατά την οποία το σώμα μας μεταβαίνει στην εμμηνόπαυση. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, τα οιστρογόνα – η ορμόνη που συνδέεται στενότερα με τη γυναικεία σεξουαλική αναπαραγωγική υγεία – αυξομειώνονται άνισα, προκαλώντας ποικίλα δυσάρεστα συμπτώματα. Οι περισσότερες γυναίκες βιώνουμε αυτή τη μετάβαση στη δεκαετία των 40 ή των 50, αλλά σε μερικές μπορεί να ξεκινήσει στα μέσα της δεκαετίας των 30. Η ιστοσελίδα Evernow για την εκπαίδευση στην εμμηνόπαυση σημειώνει ότι όσες καπνίζουν τσιγάρο μπορεί να βιώσουν την έναρξη της περιεμμηνόπαυσης νωρίτερα από όσες δεν καπνίζουν.

Είναι η περιεμμηνόπαυση και η προεμμηνόπαυση το ίδιο πράγμα;

Μπορεί να αναρωτιέσαι – ποια είναι η διαφορά μεταξύ περιεμμηνόπαυσης και προεμμηνόπαυσης; Εξάλλου και οι δύο συμβαίνουν πριν από την εμμηνόπαυση. Το Πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνια διευκρινίζει τη διαφορά μεταξύ των δύο: Η προεμμηνόπαυση είναι το στάδιο που συμβαίνει μεταξύ της πρώτης εμμήνου ρύσεως και της περιεμμηνόπαυσης, ενώ η περιεμμηνόπαυση, η οποία διαρκεί περίπου έξι χρόνια, είναι το στάδιο ακριβώς πριν από την εμμηνόπαυση, όταν η έμμηνος ρύση παύει κι έτσι πλέον δεν είμαστε γόνιμες. Κατά τη διάρκεια της περιεμμηνόπαυσης μπορούμε ακόμη να μείνουμε έγκυες, αλλά λόγω της μείωσης του αριθμού των ωαρίων στις ωοθήκες καθώς μεγαλώνουμε, οι πιθανότητες εγκυμοσύνης μειώνονται. Είναι σημαντικό να συμβουλευτούμε το γιατρό μας εάν έχουμε χάσει περίοδο για να προσδιορίσουμε την αιτία.

Ποια είναι τα συμπτώματα της περιεμμηνόπαυσης;

Υπάρχουν δύο στάδια της περιεμμηνόπαυσης, λέει το Women’s Health San Antonio. Η πρώιμη περιεμμηνόπαυση, η οποία συνήθως εμφανίζεται μεταξύ των ηλικιών 35 και 42 ετών, και η όψιμη περιεμμηνόπαυση, η οποία συνήθως ξεκινά μεταξύ 45 και 50 ετών. Το Πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνια σημειώνει ότι, σε γενικές γραμμές, οι γυναίκες με οποιοδήποτε από τα δύο στάδια της περιεμμηνόπαυσης μπορεί να βιώνουν:

  • Αυξημένη ακμή
  • Νυχτερινές εφιδρώσεις
  • Αίσθημα παλμών της καρδιάς
  • Προβλήματα στον ύπνο/εξάψεις
  • Πονοκέφαλοι
  • Κολπική ξηρότητα
  • Μεγαλύτερη, βαρύτερη ή ακανόνιστη περίοδος
  • Ευαισθησία στο στήθος

Αυτά τα συμπτώματα οφείλονται σε διαφορετικά επίπεδα οιστρογόνων και ενέχουν ορισμένους κινδύνους. Η περιεμμηνόπαυση από μόνη της δεν προκαλεί καμία ασθένεια – αλλά η αλλαγή στα επίπεδα των ορμονών, της χοληστερόλης και της αρτηριακής πίεσης, η οποία μπορεί να εμφανιστεί παράλληλα με τα συμπτώματα, μπορεί να προκαλέσει άλλα προβλήματα υγείας. Βεβαιώσου ότι έχεις συμβουλευτεί το γιατρό σου για να βρείτε το καλύτερο σχέδιο διαχείρισης των συμπτωμάτων για εσένα.

Ποια είναι η διαφορά μεταξύ πρώιμης και όψιμης περιεμμηνόπαυσης;

Η Dr. Heather Hirsch, ειδικός στην υγεία των γυναικών και εκπαιδευτικός στην ιατρική σχολή του Χάρβαρντ, εξηγεί ότι επειδή «δεν υπάρχουν εξετάσεις για να προσδιοριστεί σε ποιο στάδιο της περιεμμηνόπαυσης βρίσκεστε, είναι δύσκολο να δοθεί ακριβής διάγνωση τη στιγμή που συμβαίνει – έτσι οι εκ των υστέρων διαγνώσεις είναι πιο συχνές». Υπάρχουν, ωστόσο, κάποιες διαφορές μεταξύ των σταδίων.

Στην πρώιμη περιεμμηνόπαυση:

  • Οι περίοδοι μπορεί να συμβαίνουν πιο κοντά μεταξύ τους, σε μικρότερη ή με ταχύτερη διάρκεια.
  • Μπορεί να έχεις αλλαγές στη μνήμη, έλλειψη συγκέντρωσης ή εγκεφαλική ομίχλη.
  • Μπορεί να έχεις αυξημένο άγχος.

Στην όψιμη περιεμμηνόπαυση:

  • Οι περίοδοι είναι πιο αραιές και λιγότερο συχνές.
  • Μπορεί να εμφανίσεις κάποια συμπτώματα της εμμηνόπαυσης, όπως αλλαγές στη διάθεση, νυχτερινές εφιδρώσεις, εξάψεις και άλλα.

Ποια είναι τα σημάδια ότι η περιεμμηνόπαυση τελειώνει;

Μόλις κατάλαβες ότι βρίσκεσαι σε αυτήν, είσαι έτοιμες να την ξεπεράσεις, αλλά πώς μπορείς να το καταλάβεις; Η κλινική Mayo λέει ότι: «η περιεμμηνόπαυση έχει τελειώσει επίσημα μόλις περάσει ένας ολόκληρος χρόνος χωρίς περίοδο – σε αυτό το σημείο, έχετε μπει στην εμμηνόπαυση». Λαμβάνοντας υπόψη ότι η περιεμμηνόπαυση διαρκεί περίπου έξι χρόνια, ωστόσο, ένας χρόνος είναι μεγάλο χρονικό διάστημα για να περιμένεις χωρίς να ξέρεις με βεβαιότητα αν η περιεμμηνόπαυση είναι προς το τέλος της ή όχι. Ενώ μπορεί να εξακολουθείς να έχεις τα ίδια συμπτώματα που είχες στην πρώιμη περιεμμηνόπαυση, η όψιμη περιεμμηνόπαυση μπορεί να παρουσιάζεται διαφορετικά. Ακολουθούν ορισμένα πρόσθετα σημάδια που δείχνουν ότι η περιεμμηνόπαυση μπορεί να τελειώνει:

  • Λιγότερο συχνές έμμηνοι περίοδοι: Εάν η περίοδος συμβαίνει μόνο κάθε 60+ ημέρες και παραλείπεις έναν κύκλο εδώ και εκεί, η περιεμμηνόπαυση μπορεί να τελειώνει σύντομα, λέει η Evernow.
  • Αλλαγή στη ροή της περιόδου: Η λήξη της περιεμμηνόπαυσης σηματοδοτείται όχι μόνο από την αλλαγή του χρόνου των περιόδων σας, αλλά και από τη συνέπεια της ροής. Το Madison Women’s Health αναφέρει ότι: «τόσο η βαρύτερη όσο και η ελαφρύτερη αιμορραγία από αυτή που συνήθως έχετε, μπορεί να είναι σημάδι όψιμης περιεμμηνόπαυσης».
  • Εξάψεις και νυχτερινές εφιδρώσεις: Από τα πιο γνωστά συμπτώματα της εμμηνόπαυσης, εξάψεις και νυχτερινές εφιδρώσεις, είναι ένα προφητικό σημάδι ότι αυτή βρίσκεται προ των πυλών, σύμφωνα με το ιστολόγιο υγείας LifeRenu. Αν αρχίσεις να αισθάνεσαι ζέστη και ιδρώτα χωρίς να κάνεις έντονη άσκηση ή αν ξυπνάς μούσκεμα στον ιδρώτα, μπορεί να είχες εξάψεις ή νυχτερινές εφιδρώσεις.
  • Κολπική ξηρότητα: Η πτώση των επιπέδων των οιστρογόνων μπορεί να προκαλέσει δυσάρεστη κολπική ξηρότητα που μπορεί να συνεχιστεί και στην εμμηνόπαυση. Αυτό μπορεί να παρουσιαστεί ως φαγούρα, πόνος ή πόνος κατά τη διάρκεια της επαφής.
  • Προβλήματα ύπνου: Οι νυχτερινές εφιδρώσεις μπορούν σίγουρα να διαταράξουν τον ύπνο σου, αλλά οι ορμονικές διακυμάνσεις στα τέλη της περιεμμηνόπαυσης μπορεί επίσης να καταστήσουν πιο δύσκολο να χαλαρώσεις και να κοιμηθείς αναφέρει το LifeRenu.

Πώς να διαχειριστείς τα συμπτώματα

Η περιεμμηνόπαυση και η εμμηνόπαυση είναι φυσιολογικά, φυσικά στάδια της ζωής που βιώνουμε. Αν και υπάρχει κάποια παρηγοριά στην αλληλεγγύη ότι δεν είσαι μόνη σου, τα συμπτώματα είναι δύσκολα και ομολογουμένως μπορεί να είναι οδυνηρά. Το Καναδικό Κέντρο Έρευνας του Εμμηνορροϊκού Κύκλου και της Ωορρηξίας παρέχει τρεις απλές συμβουλές για τη διαχείριση των συμπτωμάτων της περιεμμηνόπαυσης:

1. Βρες χρόνο για τον εαυτό σου

Η αυτοφροντίδα δεν είναι μια απόλαυση – είναι μια αναγκαιότητα. Αυτό σημαίνει να αφιερώνεις χρόνο για πράγματα που σε ωφελούν, όπως η άσκηση, οι συναντήσεις με φίλους και η ξεκούραση και η χαλάρωση. Η φροντίδα του εαυτού σου θα σε βοηθήσει να παραμείνεις διανοητικά, σωματικά και συναισθηματικά σταθερή, ώστε να μπορείς να αντιμετωπίσεις ό,τι σου επιφυλάσσει η περιεμμηνόπαυση.

2. Εμπιστεύσου κάποιον αξιόπιστο

Οι ορμονικές αλλαγές στη διάθεση, εκτός από την αντιμετώπιση μιας σημαντικής αλλαγής στο σώμα σου, μπορεί να είναι συντριπτικές. Το να μιλήσεις σε κάποιον που εμπιστεύεσαι -είτε πρόκειται για φίλο, μέλος της οικογένειας ή σύμβουλο- για τα συμπτώματα, τις σκέψεις και τα συναισθήματα σου, μπορεί να σε βοηθήσει.

3. Μίλησε με το γιατρό σου για φαρμακευτική αγωγή

Τα παυσίπονα που χορηγούνται χωρίς συνταγή μπορεί να σε βοηθήσουν να αντιμετωπίσεις τα προβλήματα της περιόδου, όπως οι κράμπες και οι πονοκέφαλοι, και ορισμένες βιταμίνες μπορούν να βοηθήσουν στη διαχείριση άλλων συμπτωμάτων, όπως οι εξάψεις και τα προβλήματα ύπνου. Συμβουλεύσου το γιατρό σου για να δεις ποια φάρμακα θα μπορούσαν να σε ωφελήσουν.

Το να είσαι γυναίκα δεν είναι πάντα εύκολο, ειδικά όσο μεγαλώνουμε. Αλλά όσο δύσκολο κι αν είναι, κάθε ηλικία είναι μια νέα ευκαιρία και το να βιώνεις αυτές τις ευκαιρίες είναι ένα δώρο. Όπως είπε η Oprah Winfrey: «Όπως το βλέπω εγώ, κάθε χρόνος μπορεί να είναι ένα ολοκαίνουργιο ταξίδι. Σκεφτείτε το: Έχεις μια ευκαιρία να είσαι 25, 38, 44, 61 και κάθε ηλικία πριν και ενδιάμεσα. Γιατί να μην θέλετε να βιώσετε όλο το θαύμα σε κάθε βήμα της διαδρομής σας;».

Ας απολαύσουμε κάθε στάδιο της ζωής για τα μοναδικά χαρακτηριστικά του – ακόμη και αυτά που περιλαμβάνουν εξάψεις. Έτσι και αλλιώς πάντα τα καταφέρνουμε!

Διάβασε επίσης:

Και η Michelle Obama κατέρριψε όλα τα ταμπού για την εμμηνόπαυση.

Εμμηνόπαυση, η απαγορευμένη λέξη. Μια λέξη που ενώ θα έπρεπε να τη συζητάμε ανοικτά και να είμαστε απόλυτα ενημερωμένες, νιώθουμε πως βρισκόμαστε στο μεσαίωνα κι ευτυχώς για εμάς βγήκε η πρώην Πρώτη Κυρία, Michelle Obama, να μιλήσει ανοικτά γι’ αυτό το γεμάτο ταμπού θέμα. Η Michelle Obama μίλησε με ειλικρίνεια για την πραγματικότητα της εμμηνόπαυσης σε μια αποκλειστική συνέντευξη της στο περιοδικό PEOPLE και για τις εμπειρίες της.

Η Michelle Obama, 58 ετών σήμερα, είπε αυτά που όλες λίγο πολύ γνωρίζουμε: «Υπάρχουν πολλά που δεν ξέρουμε. Δεν υπάρχει μεγάλη συζήτηση για την εμμηνόπαυση. Την περνάω και ξέρω ότι όλες οι φίλες μου την περνούν. Και οι πληροφορίες είναι λιγοστές». Και έχει απόλυτο δίκιο, η εμμηνόπαυση αποτελούσε θέμα ταμπού μέχρι σήμερα. Σε παλιότερη της συνέντευξη, το 2014, στο περιοδικό PEOPLE, είχε πει: «Θέλω να ξέρω σε τι μπαίνω».

Διάβασε τη συνέχεια του άρθρου ΕΔΩ

 ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ζευγάρι αγκαλιά
 ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ





Dnews

News4Health

pelop.gr

theissue.gr

Copyright © 2022 TheIssue.gr  •  All Rights Reserved.

Designed & Developed by 1bit.gr

News4Health

Dnews    News4Health    pelop.grtheissue.gr   

Copyright © 2022 TheIssue.gr  •  All Rights Reserved.

Designed & Developed by 1bit.gr

Scroll To Top