Now Reading
7 τρόποι για να διατηρήσεις την αισιοδοξία και την θετική σου σκέψη

7 τρόποι για να διατηρήσεις την αισιοδοξία και την θετική σου σκέψη

Avatar photo

Το πόσο ευτυχισμένοι είμαστε εξαρτάται λιγότερο από τις εξωτερικές συνθήκες και περισσότερο από τον τρόπο σκέψης μας. Για αυτόν ακριβώς τον λόγο συγκεντρώσαμε μερικές συμβουλές και ασκήσεις που μπορείς να χρησιμοποιήσεις για να μάθεις να σκέφτεστε πιο θετικά και να γίνεις όσο το δυνατόν πιο ευτυχισμένη.

Η θετική σκέψη σημαίνει να βλέπεις το περίφημο «ποτήρι μισογεμάτο» σε μια κατάσταση, δηλαδή αντιλαμβάνεσαι τις θετικές πτυχές της και όχι τα αρνητικά της.

Επίσης σημαίνει ότι  εμπιστεύεσαι τον εαυτό σου, πιστεύεις στην επιτυχία και τις δυνατότητες και αντιμετωπίζεις τα πράγματα που οι άλλοι θεωρούν αδύνατα.

Σχεδόν όλα τα μεγάλα επιτεύγματα της ιστορίας περιλαμβάνουν θετική σκέψη, που σημαίνει ότι κάποιος πίστεψε σε μια σχεδόν απίστευτη πιθανότητα και έδρασε σύμφωνα με αυτήν.

1.Ξέχνα τις αρνητικές σκέψεις

Οι αρνητικές σκέψεις έχουν τεράστια δύναμη, καταστρέφουν τη διάθεσή μας, το κουράγιο και τη χαρά μας. Αλλά δεν χρειάζεται να τους κάνεις τη χάρη και να τους δώσεις  αυτή τη δύναμη. Μπορείς απλώς να αποσύρεις την προσοχή σου από τις αρνητικές σκέψεις, χωρίς φυσικά, αυτό να σημαίνει ότι εξαφανίζονται, απλώς δεν έχουν πια τόσο μεγάλη επίδραση επάνω σου. Κάπως έτσι λειτουργεί,  αν για παράδειγμα διαπιστώσεις ότι ασχολείσαι συνέχεια με ανησυχίες, φόβους, αυτοεπιπλήξεις ή άλλες αρνητικές σκέψεις, τράβηξε μία νοητή γραμμή στις σκέψεις σου και στρέψε την προσοχή σου σε άλλα πράγματα. Προσπάθησε να αποσπάσεις την προσοχή σου από τις αρνητικές σκέψεις, δεν θα σε βοηθήσουν ούτως ή άλλως.

2. Απλά χαμογέλασε

Υπάρχουν άνθρωποι που περνούν τη ζωή τους μέσα στην γκρίνια και την απαισιοδοξία και άλλοι που έχουν πάντα ένα χαμόγελο στο πρόσωπό τους. Οι χαμογελαστοί είναι σχεδόν πάντα οι πιο ευτυχισμένοι άνθρωποι. Ο λόγος έγκειται στο ίδιο το χαμόγελο, ερευνητές έχουν διαπιστώσει ότι οι ορμόνες της ευτυχίας απελευθερώνονται μέσω μιας θετικής έκφρασης του προσώπου. Ο εγκέφαλος φαίνεται επίσης να λαμβάνει πληροφορίες σχετικά με το πώς είσαι ψυχολογικά από τους μύες του προσώπου, έτσι, το χαμόγελο σε κάνει πιο χαλαρή και πιο ευτυχισμένη.

3. Να αναζητάς πάντα το καλό σε κάθε κατάσταση

Σχεδόν πάντα υπάρχει κάτι καλό σε μια κατάσταση, αρκεί να είναι κάτι από το οποίο μπορείς να μάθεις. Μία καλή πρακτική είναι να μπορείς επίσης να ερμηνεύσεις τα εμπόδια ως προκλήσεις και τα λάθη ως πεδία μάθησης. Αν δεν έχεις βρει χώρο στάθμευσης κοντά στο σπίτι σου, μπορείς είτε να θυμώσεις είτε να απολαύσεις τη μικρή αυτή βραδινή βόλτα. Ομολογουμένως, είναι συχνά πολύ δύσκολο να βρεις κάτι θετικό όταν πρόκειται για τα μεγάλα, υπαρξιακά ζητήματα. Αλλά σε μικρή κλίμακα, υπάρχουν αμέτρητες ευκαιρίες για να ρίξεις μια πιο προσεκτική ματιά και να ανακαλύψεις το θετικό, και στο τέλος, αυτό θα πετύχει και με μεγαλύτερα θέματα.

4. Ημερολόγιο ευγνωμοσύνης

Ακόμα κι αν όλα φαίνονται άσχημα μερικές φορές, υπάρχουν σίγουρα πολλά πράγματα στη ζωή μας για τα οποία μπορούμε και πρέπει να είμαστε ευγνώμονες. Με την πρακτική αυτή άσκηση του να κρατάμε ένα ημερολόγιο ευγνωμοσύνης, καταφέρνουμε να εστιάζουμε σε αυτά τα πράγματα αντί για την έλλειψη που πιθανόν να αισθανόμαστε. Ξεκίνησε με απλά βήματα και γράψε τρία πράγματα για τα οποία είσαι ευγνωμόνων κάθε πρωί ή βράδυ. Δεν έχει σημασία αν είναι τα ίδια ξανά και ξανά, το κυριότερο είναι να παρατηρήσεις ότι υπάρχουν και με την πάροδο του χρόνου, θα δεις ότι όλο και περισσότερα θετικά πράγματα έρχονται στη ζωή σου.

5. Απέφυγε τις συγκρίσεις

Οι γείτονες έχουν τόσο ωραίο διαμέρισμα και μεγάλο αυτοκίνητο, η συνάδελφος είναι πιο αδύνατη και όμορφη και ο ξάδελφος είναι πολύ πιο επιτυχημένος στη δουλειά του… Τέτοιες συγκρίσεις μας κάνουν δυστυχισμένους και αποτελούν έκφραση αρνητικής σκέψης. Θα μπορούσαμε κάλλιστα να συγκρίνουμε τον εαυτό μας με τους πολλούς ανθρώπους που είναι σε χειρότερη κατάσταση από εμάς, αλλά η αλήθεια είναι ότι σπάνια το κάνουμε αυτό. Σε κάθε τομέα, έχουμε την τάση να συγκρίνουμε τον εαυτό μας με κάποιον που υποτίθεται ότι είναι καλύτερα. Αν καταφέρεις όμως να αποφύγεις αυτές τις συγκρίσεις, η βασική σου στάση απέναντι θα αλλάξει σχεδόν αυτόματα προς το θετικό.

6. Γιόρτασε τα μικρά επιτεύγματα

Ακόμα κι αν δεν το νιώθεις μερικές φορές, σίγουρα έχεις ήδη πετύχει πολλά στη ζωή σου, μέχρι σήμερα. Φτιάξε μια λίστα με όλες τις επιτυχίες που μπορείς να σκεφτείς, τα πτυχία σου, το δίπλωμα οδήγησης, τις δύσκολες καταστάσεις που έχεις ξεπεράσει, αν το σκεφτείς, σίγουρα θα σου έρθουν πολλά πράγματα στο μυαλό. Στη συνέχεια, συμπλήρωσε αυτή τη λίστα ξανά και ξανά με τα μικρά πράγματα που καταφέρνεις καθημερινά. Έκλεισες επιτέλους ένα καθυστερημένο ραντεβού με τον γιατρό ή έφτιαξες τη βρύση που έσταζε; Υπέροχα! Μια καθημερινή λίστα τύπου «το έκανα αυτό» είναι πολύ πιο παρακινητική από μια λίστα με τις δουλειές που πρέπει να κάνεις ή βρίσκονται ακόμα στις εκκρεμότητες.

7. Κράτησε αποστάσεις από τους αρνητικούς ανθρώπους

Το αν είμαστε θετικοί ή αρνητικοί εξαρτάται και από τους ανθρώπους γύρω μας. Αν συναναστρέφεσαι συνεχώς με ανθρώπους που παραπονιούνται και γκρινιάζουν, τότε αυτή η αρνητική στάση μεταδίδεται και σε εσένα. Αντίθετα, οι χαρούμενοι, ευδιάθετοι άνθρωποι μπορούν επίσης να μας κάνουν πιο ευτυχισμένους.

 ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
 ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ





Dnews

News4Health

pelop.gr

theissue.gr

Copyright © 2022 TheIssue.gr  •  All Rights Reserved.

Designed & Developed by 1bit.gr

News4Health

Dnews    News4Health    pelop.gr    theissue.gr   

Copyright © 2022 TheIssue.gr  •  All Rights Reserved.

Designed & Developed by 1bit.gr

Scroll To Top