Now Reading
Ποια ώρα της ημέρας να αποφεύγεις τον χυμό πορτοκαλιού και τι μπορεί να προκαλέσει στον οργανισμό

Ποια ώρα της ημέρας να αποφεύγεις τον χυμό πορτοκαλιού και τι μπορεί να προκαλέσει στον οργανισμό

Avatar photo

Ένα πορτοκάλι, μας προμηθεύει με σχεδόν το 100% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης σε βιταμίνη C.

Ο χυμός πορτοκαλιού είναι πολύ καλός για την υγεία, αρκεί να τον καταναλώνεις την στιγμή που πρέπει και στη σωστή ποσότητα. Η υπερβολική χρήση του χυμού πορτοκαλιού μπορεί να οδηγήσει στον κίνδυνο «ωφέλειας και βλάβης» και σε πολλές άλλες συνέπειες για την υγεία.

Ο χυμός του εσπεριδοειδούς αυτού φρούτου θεωρείται εξαιρετικό ποτό, όχι μόνο για τις λίγες θερμίδες που παρέχει, αλλά και γιατί μας δίνει ενέργεια. Χάρη στην πλούσια περιεκτικότητά του σε βιταμίνες, μέταλλα και μια σειρά από αντιδοτικά, φυτικές ενώσεις και φλαβονοειδή, η κατανάλωση χυμού πορτοκαλιού (με μέτρο κάθε μέρα) μπορεί να προσφέρει πολλά θαυματουργά για την υγεία, όπως:

  • Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα με την πλούσια περιεκτικότητά του σε βιταμίνη C, η προσθήκη χυμού πορτοκαλιού στην καθημερινή διατροφή μπορεί να σε βοηθήσει να μειώσεις τον κίνδυνο εποχιακών κρυολογημάτων, ενώ παράλληλα ενισχύει τη λειτουργία στο ανοσοποιητικό σύστημα. Επιπλέον, η βιταμίνη C στο χυμό πορτοκαλιού συμβάλλει επίσης στην καταπολέμηση των ελεύθερων ριζών που επιταχύνει τη διαδικασία της πρόωρης γήρανσης και υποστηρίζει τον οργανισμό να περιέχει καλύτερα θρεπτικά συστατικά όπως το ασβέστιο και ο σίδηρος. Όχι μόνο αυτό, ο χυμός πορτοκαλιού παρέχει επίσης την ποσότητα βλάβης κολλαγόνου, το οποίο βοηθά στην αποκατάσταση των κυττάρων και προωθεί την ανάπτυξη νέων ιστών.
  • Βελτίωση της λειτουργίας του πεπτικού συστήματος: Η κατανάλωση χυμού πορτοκαλιού με μέτρο μπορεί να προσφέρει πολλά μεγάλα για το πεπτικό σύστημα και το στομάχι. Τα ενεργά συστατικά του χυμού πορτοκαλιού βοηθούν στη μείωση του έλκους του στομάχου σταθεροποιώντας την πεπτική διαδικασία και μειώνοντας την περίσσεια γαστρικού χυμού καθώς και την ποσότητα οξέος στο στομάχι.

Τα άτομα που υποφέρουν συχνά από δυσκοιλιότητα μπορούν να πιουν χυμό πορτοκαλιού για να ενισχύσουν την εντερική δραστηριότητα και να ξεπεράσουν αυτές τις καταστάσεις. Από την άλλη, ο χυμός πορτοκαλιού έχει επίσης καθαριστική δράση στο πεπτικό σύστημα και στο στομάχι χάρη στις αλκαλικές και όξινες ιδιότητές του. Επιπλέον, ο χυμός πορτοκαλιού έχει επίσης ισχυρές αντιφλεγμονώδεις πηγές, βοηθώντας στην πρόληψη και την αναστροφή του μετεωρισμού, ειδικά για τις γυναίκες.

  • Βοηθά τον οργανισμό να αποτοξινωθεί Μια άλλη εξαιρετική ιδιότητα του χυμού πορτοκαλιού είναι η καλή αποτοξίνωση. Όταν πίνεiw χυμό πορτοκαλιού καθημερινά μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση της νεφρικής λειτουργίας, στη μείωση του πόνου που προκαλείται από τις πέτρες στα νεφρά. Επιπλέον, αυτό το είδος νερού περιέχει επίσης κιτρικό και κιτρικό οξύ, το οποίο βοηθά στη μείωση του κινδύνου και του σχηματισμού πέτρας στα νεφρά.
  • Βοηθά στη βελτίωση της κυκλοφορίας του αίματος Ο χυμός πορτοκαλιού περιέχει μεγάλη ποσότητα φυλλικού οξέος, το οποίο εμπλέκεται στον σχηματισμό του DNA και βοηθά στην προστασία της υγιούς ανάπτυξης των κυττάρων. Το ορυκτό φυλλικό οξύ έχει επίσης δράση κατά των ελευθέρων ριζών και αποτρέπει την καταστροφή των κυττάρων. Η κατανάλωση ενός ποτηριού χυμού πορτοκαλιού την ημέρα μπορεί να βοηθήσει το αίμα στους μύες και σε άλλα όργανα να λειτουργήσει πιο ομαλά και τακτικά. Επιπλέον, η κατανάλωση χυμού πορτοκαλιού βοηθά επίσης στην ένωση του σχηματισμού νέων ερυθρών αιμοσφαιρίων και μειώνει σημαντικά την οξείδωση των κυττάρων.

Η καλύτερη ώρα για να πιεις χυμό πορτοκάλι

Σύμφωνα με τις συστάσεις των διατροφολόγων, πρέπει να πιεις χυμό πορτοκαλιού τις ακόλουθες ώρες:

  1.  Πρέπει να αποφύγεις να πίνεις χυμό πορτοκαλιού αμέσως πριν ή μετά το πρωινό γιατί μπορεί να παρέχει μεγάλη ποσότητα ζάχαρης, η οποία μπορεί εύκολα να προκαλέσει ζύμωση της ζάχαρης και να προκαλέσει στομαχικές διαταραχές ή αέρια. Σύμφωνα με συστάσεις, η καταλληλότερη ώρα για να πιεις χυμό πορτοκαλιού είναι 1-2 ώρες μετά το πρωινό, όταν το σώμα δεν είναι πολύ χορτασμένο ή πολύ πεινασμένο.
  2. Μετά από μια προπόνηση έντονης σωματικής δραστηριότητας, το σώμα χρειάζεται να ενυδατωθεί και να αναπληρώσει την ενέργεια που χάνεται μέσω της άσκησης. Σε αυτό το σημείο, ο χυμός πορτοκαλιού είναι η ιδανική επιλογή για εσένα.
  3. Το στύψιμο συχνά αφαιρεί ορισμένα απαραίτητα μέταλλα και θρεπτικά συστατικά. Επιπλέον, όταν εκτίθεται στον αέρα για μεγάλο χρονικό διάστημα, τα υπόλοιπα θρεπτικά συστατικά στον χυμό πορτοκαλιού μπορεί να χαθούν σταδιακά. Ως εκ τούτου, οι ειδικοί συχνά συνιστούν στους ανθρώπους να πίνουν χυμό πορτοκαλιού εντός 2 ωρών από το στύψιμο ή το στύψιμο για να διασφαλίσουν ότι λαμβάνουν όλα τα θρεπτικά συστατικά.

Είναι καλό να πίνεις χυμό πορτοκαλιού το βράδυ;

Πολλοί άνθρωποι αναρωτιούνται αν πρέπει να πιούν χυμό πορτοκαλιού πριν πάτε για ύπνο, η απάντηση είναι όχι. Το βράδυ, το σώμα θα μπει σε κατάσταση ηρεμίας και δεν θα εργάζεται πλέον πολύ. Εάν πίνεις χυμό πορτοκαλιού το βράδυ πριν πaw για ύπνο, μπορεί να οδηγήσει σε φαινόμενα όπως φούσκωμα ή κορεσμό. Αυτές οι καταστάσεις είναι πολύ πιθανό να εμφανιστούν όταν το στομάχι πρέπει να εργαστεί σκληρά για να αφομοιώσει την τροφή. Αυτή τη στιγμή, η κατανάλωση χυμού πορτοκαλιού θα κάνει το πεπτικό σύστημα άβολο, δημιουργώντας ένα αίσθημα νωθρότητας και βάρους στην κοιλιά.

Επιπλέον, ο χυμός πορτοκαλιού είναι επίσης ένα φυσικό διουρητικό, επομένως πρέπει επίσης να αποφύγεις την κατανάλωση αυτού του ροφήματος τη νύχτα, επειδή μπορεί να αυξήσει τη συχνότητα της ούρησης, οδηγώντας σε διαταραχή του κανονικού κύκλου ύπνου.  Εκτός αυτού, η κατανάλωση χυμού πορτοκαλιού το βράδυ μειώνει επίσης την ικανότητα να υποστηρίξει τη θεραπεία της πέτρας στα νεφρά. Όχι μόνο αυτό, αλλά αυξάνει επίσης τον σχηματισμό λίθων στα νεφρά λόγω της συσσώρευσης περίσσειας μετάλλων.

Μια άλλη συνέπεια της κατανάλωσης χυμού πορτοκαλιού αργά το βράδυ είναι η βλάβη στο σμάλτο των δοντιών. Η ποσότητα ζάχαρης στον χυμό πορτοκαλιού είναι αρκετά υψηλή, οπότε αν τελειώσεις την κατανάλωση του και δεν καθαρίσεις τα δόντια σου πριν πας για ύπνο, μπορεί να οδηγήσει σε φθορά των δοντιών ή να καταστρέψει το σμάλτο των δοντιών.

Αυτό το πρωινό smoothie θα σου χαρίσει ενέργεια για όλη την ημέρα

Τα smoothies μπορεί να είναι δροσερά και κρεμώδη όμως παράλληλα είναι πλούσια σε βιταμίνες για την αφετηρία μιας γεμάτης ημέρας. Μπορεί ακόμα να αποτελέσει πλήρες γεύμα, όσο αφορά τις τροφές που περιέχει από τις 4 βασικές ομάδες τροφίμων:

  • Φρούτο ή λαχανικό
  • Τροφή που αποτελεί καλή πηγή πρωτεΐνης
  • Τροφή πηγή σύνθετου υδατάνθρακα
  • Τροφή που προσφέρει “καλά” λιπαρά

Αρχικά πρέπει να γνωρίζουμε πώς αν θέλουμε να αντιμετωπίζουμε τα smoothies μας σαν γεύμα, τότε πρέπει να σιγουρευτούμε ότι συμπεριλαμβάνουμε όλα όσα θα περιείχε και ένα γεύμα που μασιέται. Αυτό σημαίνει ότι εκτός από τα φρούτα ή/και τα λαχανικά, θέλουμε να συμπεριλάβουμε μια σταθερή πηγή πρωτεΐνης, μια πηγή λίπους, φυτικές ίνες και μια πηγή λίπους.  Αυτό το μείγμα συστατικών συνδυάζεται για να προσφέρει ένα ισορροπημένο πρωινό smoothie που προάγει την πληρότητα, τα σταθερά επίπεδα σακχάρου στο αίμα και τη διαρκή ενέργεια.

Διάβασε τη συνέχεια ΕΔΩ. 

 ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
 ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ





Dnews

News4Health

pelop.gr

theissue.gr

Copyright © 2022 TheIssue.gr  •  All Rights Reserved.

Designed & Developed by 1bit.gr

News4Health

Dnews    News4Health    pelop.grtheissue.gr   

Copyright © 2022 TheIssue.gr  •  All Rights Reserved.

Designed & Developed by 1bit.gr

Scroll To Top