Now Reading
Πήρες κιλά στις γιορτές; Χάστα χωρίς άγχος με τις συμβουλές της διατροφολόγου μας

Πήρες κιλά στις γιορτές; Χάστα χωρίς άγχος με τις συμβουλές της διατροφολόγου μας

Avatar photo

Οι γιορτές τελείωσαν αλλά τα κιλά από τις παρασπονδίες που έκανες παραμένουν. Ρωτήσαμε την Ειρήνη Μπαμπαρούτση, Ph. D. Κλινική Διαιτολόγο και Αθλητική Διατροφολόγο να μας δώσει συμβουλές, για να απαλλαγούμε εύκολα από τις γιορτινές μας αταξίες.

Οι περισσότεροι από εμάς θα θέσουμε νέους στόχους για την υγεία μας για το νέο έτος, όπως να χάσουμε βάρος, να σταματήσουμε το κάπνισμα ή να πίνουμε λιγότερο. Όμως η στατιστική δείχνει ότι μόνο το 10% από εμάς τα καταφέρνει.

Έτσι, για να αυξηθούν οι πιθανότητες επιτυχίας θα ήταν καλό να σπάσουμε την απόφασή μας σε μικρότερους στόχους που να είναι συγκεκριμένοι, μετρήσιμοι και με βάση το χρόνο.

 

Αν προσπαθούμε να χάσουμε βάρος, δεν είναι αρκετό να κολλήσουμε μια εικόνα ενός μοντέλου στο ψυγείο μας ή να φαντασιωνόμαστε ότι είμαστε πιο αδύνατοι, αλλά να κατακτήσουμε κάθε βήμα-στόχο σιγά σιγά, αντιμετωπίζοντας την πραγματικότητα κάθε φορά.

Top 10 συμβουλές ρύθμισης στόχου με σκοπό την απώλεια βάρους

  1. Δημιούργησε ένα στόχο. Οι πιθανότητες της επιτυχίας σου είναι μεγαλύτερες όταν διοχετεύεις ενέργεια στην αλλαγή μόνο μιας πτυχής της συμπεριφοράς σου -π.χ. θα μειώσω την κατανάλωση γλυκών-.
  2. Μην περιμένεις μέχρι την παραμονή της Πρωτοχρονιάς για να σκεφτείς το στόχο σου, αλλά αντίθετα πάρε κάποιο χρόνο πριν και σκεφτείς τι πραγματικά θέλεις να επιτύχεις -π.χ. απώλεια βάρους-.
  3. Απέφυγε τους προηγούμενους στόχους. Η απόφαση να επανεξετάσεις ένα τελευταίο στόχο, θέτει σε κίνδυνο απόρριψης και απογοήτευσης -π.χ. διακοπή καπνίσματος-.
  4. Μην τρέχεις με το πλήθος, με κίνδυνο να θέσεις συνηθισμένους στόχους. Αντ ‘αυτού σκέψου τι πραγματικά θέλεις από τη ζωή.
  5. Σπάσε το στόχο σου σε μια σειρά από βήματα, δίνοντας έμφαση στη δημιουργία υπό-στόχων που είναι συγκεκριμένοι, μετρήσιμοι και βασίζονται στο χρόνο.
  6. Πες στους φίλους και την οικογένειά σου για τους στόχους σου. Είναι πιο πιθανό να λάβεις υποστήριξη και να αποφύγεις την αποτυχία.
  7. Υπενθυμίστε στον εαυτό σου τακτικά τα οφέλη που συνδέονται με την επίτευξη των στόχων σου, δημιουργώντας μια λίστα ελέγχου για το πώς η ζωή θα ήταν καλύτερη από τη στιγμή που θα λάβεις τη βοήθεια που χρειάζεσαι.
  8. Δώσε στον εαυτό σου μια μικρή ανταμοιβή κάθε φορά που θα επιτυγχάνεις έναν υπο-στόχο, διατηρώντας έτσι το κίνητρο και την αίσθηση της προόδου -π.χ. ένα ελεύθερο γεύμα-.
  9. Κάνε τα σχέδιά σου και τη συγκεκριμένη πρόοδο, κρατώντας ένα χειρόγραφο ημερολόγιο, συμπληρώνοντας ένα υπολογιστικό φύλλο υπολογιστή ή καλύπτοντας ένα πίνακα ανακοινώσεων με γραφήματα ή εικόνες.
  10. Περίμενε να επανέλθεις στις παλιές σου συνήθειες μέρα με τη μέρα. Αντιμετώπισε κάθε αποτυχία ως μια προσωρινή οπισθοδρόμηση και όχι ένα λόγο να εγκαταλείψεις εντελώς.

 

Τέλος, μιας και αναφερόμαστε σε στόχους, ας μη ξεχνάμε πως δε μπορούμε να πετύχουμε το βέλτιστο δυνατό αποτέλεσμα, αν δε συμπεριλάβουμε στο πλάνο μας την άσκηση. Επομένως, είναι πολύ σημαντικό να θέσουμε και μικρούς και σταδιακά αυξανόμενους στόχους φυσικής δραστηριότητας. Ξεκινώντας με μόνο 150 λεπτά μέτριας έντασης ή 75 λεπτά υψηλής έντασης άσκηση επιπλέον την εβδομάδα, μπορούμε να βελτιώσουμε την υγεία μας και τη σύσταση του σώματός μας, εκτοξεύοντας τη διάθεσή μας στα ύψη.

 

Φυσικά μπορούμε να πετύχουμε αυτούς τους στόχους είτε με καθημερινές δραστηριότητες, όπως είναι τα ψώνια στην λαϊκή αγορά ή στο super market, η βόλτα με το σκύλο μας και το ενεργό παιχνίδι με τα παιδιά, είτε με άλλες ψυχαγωγικές δραστηριότητες όπως το έντονο περπάτημα, ο χορός, το ποδήλατο, το κολύμπι… και γιατί όχι… με κάποιο οργανωμένο άθλημα. Φυσικά, με το πέρας του καιρού μπορούμε να διαμορφώνουμε νέους στόχους, ώστε να ισχυροποιούμε την προσπάθειά μας επενδύοντας σε νέα, διαφορετικά ενδιαφέροντα που μπορούν να εμπλουτίσουν την καθημερινότητά μας.

Άλλωστε αυτή τη θερμή ευχή στέλνει και το «Θερμίδα»… Από το νέο έτος να καταφέρουμε να αγκαλιάσουμε τους ανανεωμένους και βελτιωμένους εαυτούς μας που θα μας φέρουν τον καθένα ξεχωριστά, έστω ένα «τσακ» πιο κοντά σε ό,τι ονειρευόμαστε!

Ευχαριστούμε πολύ την Ειρήνη Μπαμπαρούτση, Ph. D. Κλινική Διαιτολόγος – Αθλητική Διατροφολόγος- Διατροφολόγος Εθνικής Ομάδας Στίβου 

https://thermida.com/

 

20 διατροφικοί μύθοι που πρέπει να πάρει μαζί του φεύγοντας το 2022

Με τόσους πολλούς διατροφικούς μύθους, είναι δύσκολο να ξέρεις από πού να ξεκινήσεις. Σε αυτό το άρθρο καλύπτουμε τους υδατάνθρακες, τα αυγά, το κόκκινο κρέας και πολλά άλλα. Με όλες τις πληροφορίες στα χέρια μας σήμερα, θα περίμενε κανείς ότι οι διατροφικοί μύθοι θα είχαν γίνει λιγότερο διαδεδομένοι από ό,τι στην εποχή των παππούδων μας.

Δυστυχώς, το διαδίκτυο είναι γεμάτο παραπληροφόρηση και μπορεί να είναι πραγματικά δύσκολο να πεις τι είναι τεκμηριωμένο χωρίς να διαβάσεις ο ίδιος την αρχική έρευνα. Οι μύθοι που παλαιότερα περνούσαν από στόμα σε στόμα τώρα εξαπλώνονται σαν πυρκαγιά μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, των ιστότοπων και ακόμη και των καθιερωμένων μέσων ενημέρωσης.

Ένας εκπαιδευτικός οργανισμός που εξετάζει μόνο τα στοιχεία, αφιέρωσε χρόνο για να εντοπίσει 20 διατροφικούς μύθους που απλά δεν εξαφανίζονται.

 

 

 

 ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
 ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ





Dnews

News4Health

pelop.gr

theissue.gr

Copyright © 2022 TheIssue.gr  •  All Rights Reserved.

Designed & Developed by 1bit.gr

News4Health

Dnews    News4Health    pelop.grtheissue.gr   

Copyright © 2022 TheIssue.gr  •  All Rights Reserved.

Designed & Developed by 1bit.gr

Scroll To Top