Now Reading
Τα 2 χαρακτηριστικά που πρέπει να έχουν τα αθλητικά σου παπούτσια για υγιή γόνατα

Τα 2 χαρακτηριστικά που πρέπει να έχουν τα αθλητικά σου παπούτσια για υγιή γόνατα

Avatar photo

Υπάρχουν 2 χαρακτηριστικά που πρέπει να έχουν τα αθλητικά σου και πρέπει να τους δώσεις ιδιαίτερη σημασία.

Στην  αγορά αθλητικών παπουτσιών εκτός από το να έχουν μια καλή εμφάνιση πρέπει να εξετάζεις και πως νιώθεις μέσα σε αυτά. Να είναι ευρύχωρα τα δάκτυλα των ποδιών σου, να είναι ανθεκτικά στην καμάρα σου και να υποστηρίζουν πολύ καλά τους αστραγάλους σου. Αυτά είναι τα κύρια χαρακτηριστικά που συνήθως εξετάζεις. Αυτό που μπορεί να μην έχεις συνειδητοποιήσει είναι πως η δομή των αθλητικών σου επηρεάζει κι άλλα μέρη του σώματος σου εκτός από τους αστραγάλους.

Οι αρθρώσεις, τα γόνατα και οι γοφοί είναι μέρη που επηρεάζονται άμεσα. Αυτό συμβαίνει επειδή όλα συνδέονται μεταξύ τους, σχηματίζοντας μια κινητική αλυσίδα και είναι κάτι που πρέπει να έχεις στον νου σου όταν ψωνίζεις αθλητικά παπούτσια. Οι ορθοπεδικοί επιμένουν στην απόκτηση καλών παπουτσιών για την προπόνηση μας, καθώς μπορεί να καταπονίσουμε και τη μέση μας με ένα κακής ποιότητας ζευγάρι.

Τι συμβαίνει κάθε φορά που κάνεις ένα βήμα στο σώμα σου

«Κάθε φορά που κάνετε ένα βήμα, πολλά πράγματα συμβαίνουν στο σώμα σας για να σας ωθήσουν προς τα εμπρός», λέει ο Jensen Henry, MD, ορθοπεδικός χειρουργός ποδιών και αστραγάλων στο Hospital for Special Surgery στη Νέα Υόρκη. «Κατά τη διάρκεια του βήματος, οι μύες του ισχίου σας συσπώνται για να σταθεροποιήσουν το ισχίο σας, οι τετρακέφαλοι και οι οπίσθιοι μηριαίοι σας πυροδοτούνται σε συγκεκριμένες χρονικές στιγμές και οι μύες στο κάτω μέρος του ποδιού σας ενεργοποιούνται σε μια αλυσίδα γεγονότων», εξηγεί ο Dr. Henry. Εν τω μεταξύ, η κινητικότητα του γόνατος μας λειτουργεί για να σταθεροποιήσει το κέντρο βάρους μας, να μειώσει την ενεργειακή μας δαπάνη και να απορροφήσει τον κραδασμό από το χτύπημα της φτέρνας μας στο έδαφος.

Καθώς βρίσκεται στη μέση αυτής της κινητικής αλυσίδας, το γόνατο μας επηρεάζεται από την υγεία και τη λειτουργία των μυών και των αρθρώσεων που ζουν τόσο πάνω όσο και κάτω από αυτό. Έτσι, τα σφιχτά ισχία ή οι οπίσθιοι μηριαίοι, για παράδειγμα, μπορεί να επηρεάσουν τη σταθερότητα του γόνατος. Το ίδιο μπορεί να συμβεί και με τα αθλητικά παπούτσια που φοράμε. «Μια απλή αλλαγή στα υποδήματα και στη θέση του ποδιού μπορεί να αλλάξει εντελώς το μοτίβο βάδισης και να θέσει σε κίνδυνο την απόδοση και την ισορροπία σας» λέει ο Dr. Henry.

Παράγοντες που πρέπει να λάβουμε υπόψιν μας όταν ψωνίζουμε αθλητικά παπούτσια για τα γόνατα μας

«Συνήθως προτείνω ένα αθλητικό παπούτσι με σταθερή, υποστηρικτική σόλα και σχεδιασμό που λικνίζει το πόδι», λέει ο Dr. Henry. «Ιδανικά, αυτό διατηρεί την κίνηση του αστραγάλου και απορροφά τον κραδασμό όταν η φτέρνα σας χτυπάει στο έδαφος, και οι δύο αυτοί παράγοντες είναι σημαντικοί για την ελαχιστοποίηση της υπερβολικής δύναμης στο γόνατο». Για να το ελέγξουμε αυτό, ο Dr. Henry συνιστά την εκτέλεση της ακόλουθης δοκιμής: «Πάρτε το αθλητικό παπούτσι στα χέρια σας και κυρτώστε σε μπάλα, αν είναι πολύ εύκαμπτο είναι ιδανικό για ασθενείς με προβλήματα στο πόδι/αστράγαλο ή στα κάτω άκρα», λέει.

Επειδή η εφαρμογή είναι τόσο σημαντική, ο Dr. Henry προτείνει να αναζητήσουμε αθλητικά παπούτσια σχεδιασμένα ειδικά για ανδρικά ή γυναικεία πόδια. «Ορισμένες μάρκες υποδημάτων κατασκευάζουν παπούτσια ειδικά για το φύλο, τα οποία λαμβάνουν υπόψη τις διαφορές στο πλάτος της φτέρνας ή του μπροστινού ποδιού και μπορεί να είναι καλύτερα ανεκτά από ορισμένους ανθρώπους», λέει. Αν είσαι κάποια που λατρεύει να κάνει τακτικά βόλτες ή να προπονείται, ο Dr. Henry αναφέρει πως: «Είναι σημαντικό να αντικαθιστάτε τακτικά τα παλιά παπούτσια που έχουν φθαρεί. Οι ειδικοί συνιστούν συνήθως κάθε 450 ως 600 χιλιόμετρα ή περίπου κάθε έξι μήνες». 

Τέλος, πριν αντικαταστήσεις τα φθαρμένα αθλητικά σου παπούτσια, αφιέρωσε λίγο χρόνο για να τα ελέγξεις. «Αν παρατηρείτε ότι τα παπούτσια σας φθείρονται ανομοιόμορφα, ίσως ήρθε η ώρα να δείτε έναν επαγγελματία – μπορούμε να εντοπίσουμε αν υπάρχει κάποιο πρόβλημα ευθυγράμμισης ή βάδισης που μπορεί να αντιμετωπιστεί», λέει ο Dr. Henry.

Έχοντας όλα αυτά κατά νου, ξεκίνα να ελέγχεις πιο τακτικά τα παπούτσια σου για να διατηρήσεις υγιή και γερά τα γόνατα σου αλλά και τη μέση και τους αστραγάλους σου.

Και αν κάνεις cardio-προπόνηση, πρέπει να το ξανά σκεφτείς.

Οι γιορτές είναι μια περίοδος παρασπονδίας, αλλά μόλις έρθει η 1η Ιανουαρίου, οι περισσότερες επιστρέφουμε στη ρουτίνα της γυμναστικής και της υγιεινής διατροφής. Αν σκοπεύεις να ξεκινήσεις το νέο έτος με την πρόθεση να χάσεις μερικά κιλά, σίγουρα δεν είσαι η μόνη. Οι κορυφαίες αποφάσεις που έλαβαν οι Αμερικανοί για το 2022 ήταν να γυμναστούν περισσότερο (48% των αποφασισμένων), να τρώνε πιο υγιεινά (44%) και να χάσουν βάρος (41%), σύμφωνα με το Parade.com.

Όταν πρόκειται για την απώλεια βάρους, υπάρχει ένα λάθος που η Rachel Trotta, CPT, και η Wendy Batts, NASM-CPT, CNC, πιστοποιημένη προσωπική προπονήτρια και επίκουρη καθηγήτρια επιστήμης της άσκησης στο PennWest, λένε και οι δύο ότι βλέπουν τους ανθρώπους να κάνουν: να επικεντρώνονται αποκλειστικά στις cardio ασκήσεις. Αν το σχέδιο σου για την απώλεια βάρους είναι να κάνεις όσο το δυνατόν περισσότερο cardio ασκήσεις σε μια προσπάθεια να κάψεις τις μέγιστες θερμίδες, ίσως πρέπει να το ξανασκεφτείς.

Διάβασε εδώ τη συνέχεια.

 ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
μπεργκερ και πιτσα
 ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ





Dnews

News4Health

pelop.gr

theissue.gr

Copyright © 2022 TheIssue.gr  •  All Rights Reserved.

Designed & Developed by 1bit.gr

News4Health

Dnews    News4Health    pelop.grtheissue.gr   

Copyright © 2022 TheIssue.gr  •  All Rights Reserved.

Designed & Developed by 1bit.gr

Scroll To Top